Kout nebo Kadlečík? O titulu TCR Eastern Europe se rozhodne v Maďarsku

Sezona TCR Eastern Europe 2025 se chýlí ke svému vrcholu. Tento víkend na maďarském okruhu Balaton Park poznáme nového šampiona a už teď je jasné, že to bude jeden z českých jezdců. Do rozhodující bitvy nastoupí Adam Kout z týmu Hyundai Janík Motorsport a Martin Kadlečík reprezentující Aditis Racing.

Kout drží v čele průběžného pořadí osmibodový náskok, který získal hned na úvod sezony a dokázal ho udržet až do finále. V polovině roku si vybudoval solidní polštář díky dvěma vítězstvím na Slovakia Ringu, ale Kadlečík se v Brně vrátil do hry – také on bral double a stáhl rozdíl zpět na osm bodů. Balaton Park tak bude svědkem přímého souboje o titul, který ani jeden z nich zatím ve své kariéře nezískal.

Rozhodovat mohou i detaily. Kadlečík do Maďarska přiveze 40 kilogramů vyrovnávací zátěže, Kout o deset méně. Papírově to hraje pro pilota Hyundaie, ale jak ukázal průběh letošní sezony, štěstěna je vrtkavá. Kout si například v Brně vyzkoušel, jak jediná nešťastná kolize může zkomplikovat celý víkend.

Napínavý je i týmový šampionát. Aditis Racing vede o 28 bodů před Hyundai Janík Motorsport, přičemž v banku je stále maximálních 48. Výsledek tak mohou ovlivnit i týmoví kolegové obou favoritů – Bartosz Groszek, který je v průběžném pořadí třetí, a Jiří Zbožínek, jenž drží čtvrté místo.

Dramatické vyvrcholení čeká i na souboj o pátou příčku. Žarko Knego a Petr Čížek dělí pouhé dva body a oba věří, že v Maďarsku zvládnou poslední krok. Knego navíc bude bojovat i o body do chorvatského šampionátu, který se stejně jako v případě Slovakia Ringu pojede společně s TCR Eastern Europe. Startovní rošt tak doplní i další jezdci z Chorvatska a Srbska.

Finále na Balaton Parku tak slibuje atraktivní podívanou – nejen kvůli souboji o titul, ale i díky plnému roštu a těsným rozdílům v celkovém pořadí.

 

Foto: TCR Eastern Europe / Petr Frýba

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.