Sehraná dvojka funguje i po pauze. Lisa s Rokosem usilovali v Mostě o vytrvalostní pódium

Dva měsíce sice společně nejeli, při závodech GT Cup Series v Mostě to ale vůbec nebylo znát. Posádka stáje RTR projects ve složení Petr Lisa a Ondřej Rokos bojovala při vytrvalostním závodě o stupně vítězů ve třídě GTX. O ty je připravila až technická závada.

„Moc jsme si to užili. Navštívila nás spousta hostů a všichni fandili. Jezdci se rychle dostali do tempa. Třída GTX byla opravdu nabitá. Nevzpomínám si, kdy naposledy se jezdily tak rychlé časy. Zazávodili jsme si opravdu dobře,“ ohlíží se za prvním letošním vystoupením své stáje na poli GT Cup Series výkonný ředitel Tomáš Fanta.

Pro Petra Lisu a Ondřeje Rokose, kteří letos s vozem Mercedesem AMG účinkují primárně v seriálu GT2 European Series, šlo o první společný start po dvouměsíční pauze. Závody evropských GT2 ve Spa-Francorchamps a Misanu totiž Rokos vynechal, protože se mu narodila dcera a chtěl se věnovat rodině. V Mostě ale tato pauza vůbec nebyla znát.

Nejprve si Rokos dojel pro páté místo v rámci třídy GTX při sobotním sprintu. Na svůj tým ale udělal dojem především v hodinové vytrvalosti. Tam totiž během úvodního stintu předvedl několik předjížděcích manévrů. S úspěchem zdolával nejenom soupeře ze své kategorie, ale také vozy ze třídy GTC nebo dokonce královské GT3.

„Vytrvalost byla pro mě osobně zatím nejlepší závod, který jsem odjel. Plno předjíždění a akce, bylo to skvělé,“ pochvaloval si Rokos, který předával vůz Petru Lisovi na třetí pozici v rámci GTX. To i přesto, že ho červená vlajka kvůli nehodě Rudolfa Beňa připravila o vybudovaný náskok.

Lisa poté navazoval na práci, kterou Rokos započal a vedl RTR projects směrem k bronzovému výsledku. Pak se ale přihlásily o slovo problémy se spojkou. „Vše probíhalo v pohodě, v první šikaně mi tam ale místo dvojky padl neutrál a nešlo mi zařadit. Pak jsem to dal přes spojku nějak zpátky. Soupeři už mě sice dojeli, ale ještě jsem je za sebou udržel,“ říká Lisa.

Závada ale nakonec byla vážnější. „Auto neodjíždělo ze zatáček. Bylo to, jako kdybych měl zmáčknutou spojku. Dělo se mi to na všech převodových stupních, takže každý výjezd ze zatáčky byl velký problém. Stupňovalo se to. Postupně mě soupeři předjeli a už to dál nešlo. Byl jsem rád, že jsem se vůbec dopotácel do boxů,“ mrzelo Lisu, který smutnil i kvůli týmovému kolegovi. „Ondra by si ten pohár za třetí místo zasloužil. Předvedl fantastický výkon. Předváděl perfektní předjížděcí manévry a jezdil skvělé časy. Udělal další ohromný krok dopředu,“ chválí.

Ondřej Rokos měl původně nastoupit i v nedělním sprintu, ten se ale u RTR projects nakonec rozhodli vynechat. „Nejedeme celý šampionát, náš start v Mostě byl hlavně o sbírání zkušeností. Nebyl důvod opravovat až do noci spojku, pro tým i pro Ondru by to byl jenom stres. Porce závodních kilometrů, kterou jsme od čtvrtku do soboty odjeli, byla obrovská. Chtěli jsme především potrénovat, což se nám podařilo,“ vysvětluje Tomáš Fanta.

Na závěr sezony GT2 European Series se v Mostě připravoval také Tomáš Miniberger se speciálem KTM X-Bow GT2. Ten obsadil při vytrvalostním závodě čtvrté místo v hodnocení GTX.

RTR projects zasáhne i do závěrečných dvou podniků letošní sezony GT Cup Series, které se uskuteční na Slovakia Ringu (22.-24. srpna) a v Brně (5.-7. září). Závěrečné dva podniky GT2 European Series se poté odehrají ve Valencii (19.-21. září) a Barceloně (10.-12. října).

Foto: Autodrom Most

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.