Mostecký boj o stříbro. Petr Morávek jde do finále Panattoni Carbonia Cupu připraven

Stříbro je pořád možné. Jezdec stáje Rieger Motorsport Petr Morávek vstupuje do finálového podniku letošní sezony Panattoni Carbonia Cupu v Mostě jako třetí nejlepší jezdec třídy D4. Za druhým Lubošem Škardou ovšem zaostává o pouhé čtyři body.

„Teoretická šance tu stále je,“ přijíždí český závodník na závěrečný podnik s bojovnou náladou. „Určitě to nebudeme vzdávat a dáme všechno do toho, abychom skončili druzí,“ vyhlašuje.

Pilot stáje Rieger Motorsport letos zažívá svou první sezonu ve formulových monopostech po dlouhých 22 letech. Ve voze formule Renault navazuje na předešlé zkušenosti z republikových šampionátů formule Škoda a formule Ford, ve kterých působil v období 1999-2003. S novou technikou se ale sžil rychle a hned se zařadil mezi nejrychlejší jezdce skupiny D4. Z předchozích sedmi závodů dokončil čtyři na stupních vítězů.

Do závěrečného podniku přijíždí Morávek náležitě připraven. Na severočeském technickém okruhu o délce 4 212 metrů totiž letos Panattoni Carbonia Cup závodil už dvakrát. Krátce před finálovým kláním navíc Morávek vyrazil do Brna na testy.

„Dali jsme si to na rozhýbání místo simulátoru,“ říká Morávek, jemuž ale na Masarykově okruhu nehrály do karet podmínky. „Počasí nám moc nepřálo. Byl déšť a trénovali jsme na vodě. Ale dobré, dá se říct, že účel to splnilo,“ dodává.

Ve třídě D4 bude Morávek během druhé říjnové neděle čelit konkurenci dalších pěti jezdců. Kromě Luboše Škardy usednou do monopostů formule Renault také Radim Reniers a Radek Kroupa. S vozy F3 pojedou Tomáš Novák a polský jezdec Jakub Kanarek.

Morávkovi by nevadilo, pokud by do posledního závodu sezony promluvilo počasí. „Byl bych raději, kdyby byl déšť a ne sucho,“ přeje si. Současně ale bere ohled na předpověď. „Má být sucho, stát se ale může cokoli,“ dodává.

Na skupinu D čekají v Mostě nejprve dva volné tréninky o délce 20 minut. První přijde na řadu v 9:20, druhý v 11:00. Ve 13:40 se pole vydá do kvalifikace a zabojuje o co nejlepší startovní pozici pro závod. Ten startuje v 15:35.

Foto: Rieger Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.