Jedno z prvních „gétéček“, které okusilo nový asfalt na Masarykově okruhu v Brně, bylo tento týden Lamborghini Huracán ST EVO2 v barvách týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Na opravené trati se poprvé s Huracánem svezl i manažer týmu Jiří Mičánek jr. „Trať je skvělá a myslím, že s časy půjdeme hluboko pod dvě minuty,“ tipuje.
1:55. To je čas, který před covidem na brněnském Masarykově okruhu jezdili ti nejlepší piloti MotoGP. Teď by tato meta mohla být vyhrazena „gétéčkům“, které se dosud držely kolem magické „dvouminuty“.
„Stavaři i vedení okruhu odvedli skvělou práci. Asfalt je dokonale rovný, skvěle drží a zatím to vypadá, že ani nebude moc opotřebovávat pneumatiky,“ vypočítává Mičánek vlastnosti opravené trati, která se obnovení povrchu dočkala po dlouhých sedmnácti letech. „Dobré jsou i větší asfaltové plochy za obrubníky. I díky nim budeme moci zrychlit,“ upozorňuje pilot a manažer týmu, který v Brně loni na podzim získal český okruhový titul ve vytrvalosti. A letos jej bude chtít obhájit.
„Myslím, že bude opravdu reálné se dostat někam k hranici 1:55. Nyní jsme jezdili s gétéčky kolem dvou minut,“ upozorňuje Mičánek. Pro srovnání – oficiální traťový rekord, který zajel s monopostem F1 Toro Rosso Rakušan Ingo Gerstl, je asi 1:36. Mnohem zajímavější je srovnání s motocyklovými nejlepšími časy. Ten současný je totiž už jedenáct let starý a činí 1:56,027. V roce 2014 jej zajel Dani Pedrosa. Neoficiálně byl ještě rychlejší Marc Marquez s časem 1:54,596. Protože jej ale zajel při testech, nikoliv v závodě, za oficiální se počítat nedá.
Na tuto metu by se nyní mohly přiblížit „gétéčka“, tedy zavřená auta. „Během testů jsem se po nové trati projel a překvapilo mě, jak skvěle drží. Konec testů, kdy jsem měl možnost být v autě sám a jet úplně naplno, nám bohužel pokazily přeháňky, ale věřím, že rekordy tu letos budou padat jeden za druhým,“ předpovídá Jiří Mičánek.
Ten s týmem na okruhu testoval při první možné příležitosti – v pondělí a v úterý. „Připravujeme se jak na další podnik GT Cup Series, kde Jakub Knoll s Josefem Zárubou obhajují titul, tak na další GT2 European Series,“ doplnil Mičánek.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.