Vítězství. Tento výsledek prorokovala Jiřímu Mičánkovi na legendárním vrchařském závodu Ústecká 21 moderátorka Lucie Borhyová, která za týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra do Ústí nad Orlicí dorazila. Jiří Mičánek pak její proroctví jednoznačně naplnil.
Pro Lucii Borhyovou byl víkend s týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra prvním setkáním s vrchařskými závody. A neskrývala nadšení – jak z atmosféry, kterou kolem trati vytvořili fanoušci, tak ze samotného konceptu vrchařské disciplíny. „Kdybych si měla vybrat, jestli pojedu se závodním autem po okruhu nebo tady, vybrala bych si vrchy,“ potvrzuje moderátorka.
Ta už po první tréninkové jízdě nepochybovala, že Jiří Mičánek závod ve svojí skupině opanuje, cesta ke splnění „úkolu“ ale byla pro pilota a manažera týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra trnitá. „Byly to jako vždycky skvělé závody s neuvěřitelnou atmosférou. Auto fungovalo perfektně, celý tým odvedl skvělou práci. Konkurence tu ale byla hodně silná,“ hodnotí Jiří Mičánek.
Ten hned v první sobotní rozjížďce zajel čas pod magickou hranicí dvou minut. Za tak dlouho dokázalo 21 zatáček s převýšením 225 metrů zdolat jen sedm dalších pilotů, všichni ale za volanty monopostů. Nikdo s vozem GT. Sobotu tak Jiří Mičánek korunoval prvním místem.
V nedělní první rozjížďce se ale podařilo prolomit dvouminutovou metu i Robertu Šenkýřovi. Rozhodující bitva mezi ním a Jiřím Mičánkem měla proběhnout v odpolední rozjížďce, do které ale zasáhla dešťová přeháňka. A na mokré trati Lamborghini Huracán ST EVO2 pilotované šéfem týmu dominovalo.
„Trať byla v některých úsecích suchá, hlavně v lese a na rovinách ale bylo mokro. Jeli jsme na suchých pneumatikách. Pokud při závodech do vrchu začne pršet, člověk si nemůže trať předem najet, neví, jaké budou podmínky. Takže rozhodují zkušenosti a taky ochota zariskovat ,“ hodnotí Jiří Mičánek, který nejbližšímu soupeři nadělil bezmála osm vteřin a suverénně obhájil první místo. Oba dny se zároveň dostal do elitní desítky v absolutním pořadí a byl nejrychlejším vozem třídy GT na trati. Před ním dojely jen monoposty a jeden prototyp.
Dvojicí prvních míst Jiří Mičánek završil své letošní angažmá ve vrchařském šampionátu. Během dvou víkendu čtyřikrát zvítězil. „Bohužel další závody se nám kryjí s programem na okruzích, takže je nepojedeme. Myslím ale, že jsme jednoznačně ukázali naši profesionalitu a to, že dokážeme vítězit ve všech disciplínách,“ uzavírá pilot.
Ten se už v pondělí přepne částečně zpět do manažerské role. Tým čeká první okruhové testování na novém povrchu Masarykova okruhu. „Máme naplánované testy s několika jezdci, ale počítám s tím, že i já budu jezdit,“ potvrdil Mičánek.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.