Dvojnásobná radost pro GT2 Motorsport: Titul pro Waszka, vítězný návrat Šafáře

Masaryk Racing Days přinesly týmu GT2 Motorsport pořádnou porci důvodů k radosti. Zatímco Dennis Waszek v Lamborghini Huracán Super Trofeo ovládl oba sprintové závody kategorie GTX a pojistil si titul, Václav Šafář zazářil ve formuli v kategorii D2, kde se po dlouhé pauze dokázal vrátit na stupně vítězů.

Pro Dennise Waszka začal brněnský víkend komplikací v kvalifikaci, kde ho červená vlajka odsunula až na 13. místo na startu. Jenže domácí prostředí a skvěle připravené Lamborghini mu dodaly sebevědomí. „Nakonec jsem se ale dokázal probojovat až na první místo v GTX, což byl super výsledek,“ řekl Waszek k prvnímu sprintu.

Druhý závod už startoval z pole position a vedení nepustil až do cíle. „Povedlo se nám udržet první místo, přičemž jsme měli velmi podobné tempo jako některé GT3 vozy. Takže za mě velmi povedený víkend,“ dodal spokojeně.

Výsledky navíc znamenaly nejen double z vítězství ve sprintech, ale i titul v kategorii GTX. „Potřebovali jsme obě vítězství ve sprintu, abychom si zajistili titul, a to se povedlo. Navíc jsem měl úspěch i ve vytrvalostním závodě v kategorii GT3 a momentálně mám nejvíce bodů v kombinaci sprint + endurance napříč všemi GT jezdci,“ zdůraznil Waszek.

Brněnský okruh si s Lamborghini pochvaloval: „Upřímně, byli jsme příjemně překvapeni, ve druhé kvalifikaci jsme zajeli čas 1:56.9, což jsem opravdu nečekal. Lambo fungovalo skvěle a dokázali jsme držet tempo s vozy vyšší kategorie GT3, což je vždy známka toho, že všechno funguje, jak má.“

Za největší moment víkendu označil comeback z první sprintové jízdy: „Rozhodně první sprint. Povedlo se mi posunout z 13. místa až na celkové 5. místo, i přesto, že část závodu zbrzdil safety car. Ten závod mi sedl od začátku až do konce.“

Své velké chvíle prožil i Václav Šafář, který nastoupil ve formuli v kategorii D2. „Závodní víkend hodnotím tak, že jsem sám překvapený, jaký výsledek jsme zajeli a jakou jsem měl po tak dlouhé pauze rychlost. Už od prvního tréninku mi to sedlo a jen jsme se zrychlovali,“ přiznal.

Brněnský okruh s novým asfaltem mu seděl: „Měl jsem větší důvěru ve formuli a mohl jsem jet zatáčky na hraně. Trať se i dost zrychlila, oproti jiným rokům o 3–4 vteřiny na kolo.“

Výsledkem bylo 1. místo ve své kategorii s velkým náskokem a 3. příčka absolutně. „Největší výzva byla jet na hraně – když ve formuli dlouho nejedete, musíte si na vše zvyknout a zároveň jet hned naplno. Ale to se mi povedlo a v neděli kvalifikaci jsem se dostal na čas 1:50.293. V závodě se mi povedlo taky držet tempo a nakonec to stačilo na 3. místo absolutně a 1. v kategorii,“ shrnul Šafář.
 

Foto: Václav Havlíček

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.