Čtyři výhry, třikrát v čele šampionátu. GT Sports Technology zářilo na Slovakia Ringu

Dva triumfy ve třídě AM, absolutní výhra i vytrvalostní prvenství v rámci PRO-AM. Tým GT Sports Technology zahájil na Slovakia Ringu více než slibně novou sezonu Porsche Sprint Challenge Central Europe. Díky tomu se nyní nachází ve vedení hned tří klasifikací.

„Byl to vydařený vstup do sezony. Jsem moc rád, že se nám podařilo zužitkovat mimo jiné zkušenosti, které jsme přes zimu nasbírali v Porsche Carrera Cup Middle East,“ neskrýval svou spokojenost šéf stáje Karel Neffe. Současně ale podotýká, že proklestit si cestu za úspěchem nebylo na Slovensku lehké. „Slovakia Ring sice nabízí spoustu příležitostí pro předjíždění, ale jezdci si to hlídali. Někteří závodníci jezdili opravdu nekompromisně. Někdy to bylo i dost nepříjemné a s předjížděním to nebylo vůbec snadné,“ dodává.

První ze sobotních radostí si mohl český tým vychutnat už při prvním sprintu. Postaral se o ní Ivan Peklin. Ukrajinský profesionální jezdec nejprve kraloval v úvodní kvalifikaci, kde nadělil 687 tisícin druhému Mantasi Janaviciusovi. Neporažen byl i v deštivém závodě, kde triumfoval stylem start-cíl s náskokem dvou sekund před Tobiasem Poschikem.

Ivan Peklin byl během víkendu také u vytrvalostního vítězství. Na něj dosáhl ve spolupráci s Karlem Neffem ve třídě PRO-AM. Celkově dojela posádka jako třetí.

Základy k vytrvalostnímu úspěchu položil Karel Neffe. Český jezdec předával Peklinovi vůz právě na třetí pozici. „Domluvili jsme se, že nasadíme takové tempo, díky kterému se udržíme v první trojce. To znamenalo časy kolem 2:05. Více měně se nám to dařilo,“ popisuje Neffe svůj úsek.

Ivan Peklin poté opět ukázal svou rychlost a u týmu dokonce mohli chvíli doufat v zisk dalšího triumfu v absolutní klasifikaci. „Předjel Milana Sitnianského a byl celou dobu druhý. Dokonce dojížděl i vedoucí auto,“ říká Neffe. V předposledním kole se ale ukrajinský rychlík propadl zpět na třetí příčku. „Předjel ho Jaap van Lagen. Je to zkušený jezdec, který má 16 nebo 17 let zkušeností se závody Supercupu nebo Carrera Cupu,“ dodává Neffe.

Díky vítězství vedou Peklin a Neffe šampionát ve vytrvalosti PRO-AM. V celkovém pořadí sprintů je Peklin druhý se stejným počtem bodů jako vedoucí David Dziwok. Polák, který se střídá v autě s Tobiasem Poschikem, nastoupil stejně jako Peklin pouze do jednoho sprintu, konkrétně do druhého. Tam si dojel pro výhru.

Brecka v čele AM

Dvěma prvenstvími potěšil GT Sports Technology také Petr Brecka. Třetí nejlepší jezdec uplynulého ročníku Porsche Carrera Cup Middle East ve třídě Masters triumfoval na Slovakia Ringu dvakrát v klasifikaci AM. Nejprve uspěl při druhém sprintu a poté také ve vytrvalosti. Tyto výkony ho dostaly do čela průběžného pořadí jak ve sprintové klasifikaci AM, tak v té vytrvalostní. Ve vytrvalosti má náskok jednoho bodu, ve sprintu se dělí o vedení s Ramunasem Grigaitisem.

Breckův náskok ve sprintu mohl být ještě větší – nebýt smolného prvního sprintu. „Petr skvěle odstartoval a pohyboval se kolem pátého až šestého místa celkově,“ chválil Neffe svého svěřence za vydařený vstup do závodu. Pak ho ale nachytaly zrádné mokré podmínky. „Někde bylo méně vody, jinde trochu více. Petr se tlačil do deváté zatáčky, ale dostal se mimo stopu na kluzkou část, otočil se a zůstal stát v kačírku,“ popisuje Neffe incident, který stál Brecku dobrý výsledek.

Z nezáviděníhodné situace se Brecka dostal a nakonec dojel do cíle, byť se ztrátou několika kol. Z celkových výsledků byl přesto vyškrtnut. „Traťoví komisaři mu pomohli zpět na trať. To znamenalo, že se dostal zpět do závodu s cizí pomocí, což se nesmí,“ objasňuje Neffe.

I sám Karel Neffe si vybral ve sprintu svou porci smůly – na rozdíl od Brecky ale až v tom druhém. Tam totiž zpočátku směřoval za výhrou ve třídě AM místo Brecky.

„Celou dobu jsem vedl v kategorii. Přetahoval jsem se s pátým jezdcem v celkovém pořadí, on mě ale devět kol blokoval. V jedné zatáčce jsem to na něj zkusil a zabrzdil jsem později. On mě ale zavřel a trochu jsme se potkali. Ohnula se mi spojovačka a já musel dokončit závod pomalým tempem. Stalo se to v předposledním kole,“ mrzelo Neffeho, který přesto obsadil ve třídě druhé místo. S počínám svého soupeře ale spokojen nebyl. „Dost mě jeho přístup zklamal. Devět kol mě v každé zatáčce vysloveně blokoval,“ kroutil hlavou.

Druhý letošní podnik Porsche Sprint Challenge Central Europe se uskuteční na Red Bull Ringu o víkendu 8.-10. května. Zde bude účast stáje GT Sports Technology v mnohém jiná než na Slovensku.

„Stoprocentně nasadíme dvě auta. Já pojedu pouze ve vytrvalosti. Když to klapne, možná pojede i třetí auto s účastí Ivana Peklina a ještě dalšího závodníka. Plán je takový, že se dále budu účastnit už jen vytrvalostních závodů nebo testů, kde pomůžu s nastavováním auta. Budeme mít nové jezdce, takže se potřebuji věnovat hlavně jim,“ říká Neffe.

V dalších týdnech čeká na GT Sports Technology pořádně nabitý program. Ten navíc bude i rozmanitý. „Po Sprint Challenge pojedeme na Red Bull Ring ještě jednou, kde nastoupíme v GT Cup Series. Pak pojedeme dvanáctihodinovku v Misanu, Sprint Challenge na Balaton Parku, GT Cup Series na Slovakia Ringu nebo P9 Challenge ve Spa. Tam nasadíme dva vozy. Volný víkend nás čeká až někdy v srpnu,“ uzavírá Karel Neffe.

Foto: GT Sports Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.