Závodní víkend GT Cup Series na Autodromu Most přinesl pro tým GT Sport Technology pestrý mix premiér, vítězství i vyčerpání. Ačkoliv domácí podnik nebyl v kalendáři týmu původně prioritou, nakonec nabídl řadu silných momentů – a to jak pro zkušené matadory, tak pro úplné nováčky.
Jedním z hlavních bodů víkendu byl debut dvojice jezdců ve třídě GT4, kteří absolvovali své vůbec první závody v životě – a hned v ostrém provozu s konkurencí jako Aston Martin od Janík Motorsport nebo posádka z Buggyra Academy.
„Za mě super výkon kluků v GT4. Byl to jejich první závod vůbec – jak v tom autě, tak i celkově. Mají licence z cupových závodů s Mazdou, kde absolvovali jen dva nebo tři závody. A teď tady, ve svém třetím nebo čtvrtém startu v životě, jezdili o tři a půl vteřiny rychleji než na začátku víkendu a drželi se za Astonem. Někdy dokonce před ním. Za mě úplně super,“ pochválil své svěřence týmový šéf Karel Neffe.
Neffe sám usedl za volant ve sprintových závodech s Porsche 911. Sobota přinesla bezchybný výkon od startu až do cíle. „V sobotu to bylo relativně jednoduchý start-cíl vítězství. Podařilo se mi dobře odstartovat a zajet pár rychlých kol, takže jsem si udělal náskok. Pak už to bylo spíš o udržení pozice.“
Neděle však nabídla zcela jiný příběh. Neffe přiznal, že se mu do závodu příliš nechtělo.
„Ráno jsem se cítil hodně špatně. Chtěl jsem to dokonce úplně zrušit. Ale nakonec jsem si řekl, že to nevynechám, i když kvalifikace nevyšla. Měl jsem málo kol na zahřátí gum a pak už jsem nestihl čisté kolo.“
V samotném závodě se tak ocitl za Danem Skalickým, který využil lepší pozici na startu.
„Dojel jsem ho už v prvním kole a pak mě 25 minut reálně blokoval. Lidi říkali, že to byl nejhezčí závod víkendu – takže aspoň že tak. Druhým místem samozřejmě nadšený nejsem, ale aspoň jsme se hezky zazávodili.“
V závěru závodu se Neffe ocitl i za pomalejším jezdcem o kolo, což mu znemožnilo pokus o závěrečný útok: „Nechtěl jsem jít do kontaktu. Bylo to i z respektu k Danovi a ke klukům, kterým pomáháme s autem jako tým. Takže z toho byl pěkný závod pro všechny.“
Tým GT Sport Technology má teď před sebou náročnější fázi sezony, kde se soustředí hlavně na Carrera Cup a závody v zahraničí. „Řešíme i větší závody jako Supercupy, takže uvidíme, co z toho všechno dopadne,“ uzavírá Neffe.
Foto: Mark Danisik, GT Cup Series/Petr Frýba
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.