Tým GT Sport Technology se o víkendu poprvé představil ve startovním poli prestižního německého šampionátu Porsche Sports Club Deutschland ve třídě GT4. Namísto sběru cenných dat, zkušeností a postupného vstupu do nového prostředí si ale odvezl hlavně zklamání – ze sportovního průběhu i organizační úrovně.
„Bylo to naše první vystoupení ve třídě GT4 a popravdě jsme žádná velká očekávání neměli. Chtěli jsme se zúčastnit, poznat prostředí a zhodnotit výkonnost našeho nového pilota Oleksandera Kosohova,“ uvedl šéf týmu Karel Neffe. Zároveň však dodal, že organizace celého víkendu zanechala spíše rozpačitý dojem: „Testovací den měl šest jízd, ale dvě propršely a nakonec se reálně odjely třeba čtyři. V sobotu pak už jen volný trénink.“
Přesto se Kosohov dokázal kvalifikovat na 11. místo pro oba závody a úvodní část sobotního závodu zvládl s jistotou. Nadějně rozjetý výkon však ukončil incident v šestém kole. „Soupeř ho úplně nesmyslně vytlačil z tratě, minul zeď asi o půl metru. Naštěstí auto neutrpělo větší škody, opravili jsme ho a připravili na neděli,“ přiblížil Neffe.
Jenže nedělní závod skončil ještě dřív. Alex se stal obětí hromadného kontaktu už ve druhé zatáčce. „Zvenku dostal ránu, která ho poškodila natolik, že jsme museli odstoupit. Proražené chladiče, konec. Za celý víkend jsme reálně odjeli šest kol v sobotu a dvě zatáčky v neděli.“
Po sérii incidentů a tvrdých soubojů se tým rozhodl pro razantní krok. „Odjíždíme s hořkým pocitem. Myslím, že se do tohoto šampionátu s GT4 už nevrátíme. Auto dáváme na prodej a budeme se dál orientovat na 911 Cup nebo 992 Cup,“ potvrdil Neffe s tím, že šampionát GT4 v tomto podání týmu nesedl – ať už jezdecky, technicky, nebo sportovně.
„Kdyby se závodilo čistě, mohl by to být skvělý šampionát. Jenže to, co tam někteří předvedli, bylo za hranou. Kontakt střídal kontakt, létaly díly, auta… Byl to Armageddon. Věřím, že tam nebyl tým, který by odjížděl bez poškození. A to není prostředí, kterého bychom se chtěli účastnit.“
GT Sport Technology tak po těžké zkušenosti míří jiným směrem. Jeho další kroky se pravděpodobně povedou do známějších a klidnějších vod pohárových sérií s vozem Porsche 911.
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.