Salač testoval nový asfalt Masarykova okruhu: osobní rekord a chvála na úrovni MotoGP

Masarykův okruh má za sebou zásadní krok k návratu mezi top evropské tratě – kompletní výměnu asfaltového povrchu. První jezdec, který měl možnost novou trať pořádně provětrat, nebyl nikdo jiný než Filip Salač, jediný český závodník v šampionátu MotoGP. A rozhodně neodjížděl zklamaný.

Na tréninkovém motocyklu Yamaha YZF-R1 si Brno projel ve svižném tempu a už ve druhém kole překonal svůj dosavadní osobní rekord.

„Nový asfalt je skvělý, hladký, bez hrbolků a má neuvěřitelnou přilnavost. Můžete jet ve větším náklonu a mnohem dříve přidávat plyn. Skutečně cítíte, jak vás zadní kolo tlačí dopředu,“ popsal své dojmy Salač, pro kterého má domácí trať i silný emocionální význam.

Brněnská dráha se podle něj nyní řadí k naprosté špičce. Porovnatelný povrch má podle českého jezdce jen hrstka okruhů v kalendáři MotoGP, které prošly nedávnou renovací.

„Věřím, že zde budou padat rekordy ve všech kategoriích. Myslím, že můžeme očekávat zrychlení o tři až čtyři sekundy na kolo, protože já osobně jsem už při druhém průjezdu zaznamenal nejrychlejší čas, jaký jsem kdy v Brně zajel,“ dodává Salač, který se během přibližně hodinového testu zaměřil nejen na zkoušku kvality povrchu, ale i na samotný trénink.

Na trati ho doplnil také Roman Durdis, jeden ze dvou českých jezdců v Northern Talent Cupu. Právě ten se v Brně představí v červenci při Grand Prix České republiky jako součást doprovodného programu. Oba závodníci ocenili nový asfalt, přičemž Salač upozornil, že s každou další jízdou se přilnavost povrchu ještě zlepší.

Samotná rekonstrukce brněnského závodiště nebyla jen o nové vrstvě asfaltu. Součástí modernizace byly i rozšířené bezpečnostní zóny a instalace nové světelné signalizace – úpravy, které byly klíčové pro návrat světových závodů na jih Moravy.

„Pozitivní zpětná vazba od Filipa nás samozřejmě velmi těší, jelikož naším hlavním cílem bylo dokončit výměnu povrchu v nejvyšší možné kvalitě. Rád bych tímto poděkoval společnostem a všem lidem, kteří se na technologicky extrémně náročném procesu výměny podíleli. Máme za sebou týdny a měsíce intenzivní práce. I proto jsou pro nás kladné reakce od jezdců stěžejní,“ uvedl předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček.

Foto: Automotodrom Brno - Zbyněk Polák a Samuel Gubi

Fotogalerie

Autor

Tereza Chvílíčková