Sezona šampionátu F4 Central European Zone zná svého vítěze. Rozhodlo se tradičně až v samotném finále, tentokrát na Masarykově okruhu v Brně. O titul bojovali dva týmoví kolegové z Jenzer Motorsport – Argentinec Gino Trappa a domácí naděje Max Karhan.
Trappa přijel do Brna s pohodlným náskokem 35 bodů, který mu umožňoval zvolit opatrnější strategii. Nemusel riskovat, stačilo mu bodovat a držet se v blízkosti svého rivala. Karhan naopak musel vsadit vše na jednu kartu – v domácím prostředí potřeboval sérii silných výsledků a zároveň doufat v Trappovo zaváhání.
Kvalifikace jasně ukázala, že tým Jenzer Motorsport letos kraloval. Jeho čtveřice Trappa, Karhan, Javier Herrera a Nicolas Cortes obsadila první čtyři příčky, přičemž rozdíly mezi nimi se pohybovaly ve stovkách sekund. Vítězem kvalifikace se stal Herrera, zatímco Trappa figuroval „až“ čtvrtý, jen 0,116 sekundy za svým kolegou.
Samotné závody pak přinesly rozuzlení sezony. Trappa si dojel pro šesté místo v úvodním klání a dvakrát pátou příčku v následujících jízdách – dost na to, aby mu titul už nikdo nesebral. Karhan přitom zajel maximum, co mohl. Ve všech třech závodech skončil druhý a svou sérii umístění na stupních vítězů prodloužil na třináct v řadě. Na Trappu ale nakonec ztratil devět bodů.
Brněnský víkend nabídl i další dramata. Herrera ovládl první dva závody, třetí triumf si připsal Kirill Kutskov z Maffi Racing, který přerušil jeho vítěznou sérii. Mathilda Paatz z Mathilda Racing se statečně prala o pódium, ale po nevydařeném útoku se propadla. Do bojů o čelní pozice se zapojili také Teodor Borenstein či Benett Gáspár, a fanoušci tak viděli napínavé souboje napříč celým polem.
Finále v Brně tak potvrdilo pověst F4 CEZ jako šampionátu, kde se rozhoduje až do posledních kol. Trappa si díky konzistenci a rozvaze dojel pro titul, zatímco Karhan mohl odjíždět s hlavou vztyčenou – jeho výkony patřily k ozdobám celé sezony. Další kapitola příběhu této série se začne psát až v roce 2026.
Foto: F4 CEZ / Petr Frýba, Václav Havlíček
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.